Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/25/115625/antikforum.se/public_html/Sources/Load.php(225) : runtime-created function on line 3 Gustavsberg servisen Rosa - Antikforum
Antikforum
18 Maj 2022 kl. 01:12:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Jag har rensat frÄn spam och nÄgon kan ha mist sitt konto av misstag, beklagar detta. Tills vidare ska nytt konto godkÀnnas av mig för att slippa angreppen, forumet kommer senare att uppdateras till 2.0 som Àr spamsÀkrare/Ada

Startsida   Hjälp Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skicka ämnet  |  Skriv ut  
Författare Ämne: Gustavsberg servisen Rosa  (läst 3946 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
chrissa
Nykomling
*
Antal inlägg: 1

Visa profil
« skrivet: 10 Augusti 2008 kl. 10:20:48 »

Jag undar lite över ett par kaffekoppar som jag har och som Àr stÀmplade Gustavsberg ``ROSAŽŽ i botten. Jag har fÄtt uppgifter om att dessa lÀckar koppar ska ha tillverkats under ett par Är i början av 50-talet.
Jag undar om nÄgon vet ifall det finns nÄgot mer i denna servis Àn kaffekoppar och tekoppar, exempelvis sockerskÄl, kanna, tallrikar eller liknande. Den verkar ganska ovanlig.
Tacksam för svar.

* rosakopp.bmp (110.3 KB, 261x144 - visat 486 gånger.)
Loggat
ada
Administratör
Fullständig medlem
Antal inlägg: 143

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 10 Augusti 2008 kl. 17:04:13 »

Detta forum Àr ett försök att skilja pÄ 1900-talsprylar -som avhandlas pÄ mitt forum www.retroforum.se - och Àldre ting, det som egentligen bör kallas antikviteter, men det har bara inte tagit fart med diskussionerna hÀr... Leende (smiley)

Jag skulle föreslÄ att du tar med dej din frÄga till Retroforum dÀr vi Àr flera stycken dagligen och smÄpratar, dÄ koppen ser ut att höra till den tidsperioden. VÀlkommen!
Loggat
Reseda
Nykomling
*
Antal inlägg: 23

Visa profil
« Svara #2 skrivet: 5 Oktober 2008 kl. 08:41:45 »

"Den verkar ganska ovanlig." FÄr hÄlla med dig. Jag har aldrig sett det mönstret förut. JÀttetrevlig kopp.
Loggat
Sidor: [1]
  Skicka ämnet  |  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
| Rauthing
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!