Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/25/115625/antikforum.se/public_html/Sources/Load.php(225) : runtime-created function on line 3 Böcker om sv och utl porslin, hjälp en nybörjare som vill lära - Antikforum
Antikforum
3 Juni 2023 kl. 09:37:11 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Jag har rensat från spam och någon kan ha mist sitt konto av misstag, beklagar detta. Tills vidare ska nytt konto godkännas av mig för att slippa angreppen, forumet kommer senare att uppdateras till 2.0 som är spamsäkrare/Ada

Startsida   Hjälp Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skicka ämnet  |  Skriv ut  
Författare Ämne: Böcker om sv och utl porslin, hjälp en nybörjare som vill lära  (läst 7826 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
löjtnant
Nykomling
*
Antal inlägg: 4

Visa profil
« skrivet: 1 April 2010 kl. 12:22:14 »

Jag har fått det här intresset för antikt porslin samt gals vis 54 års ålder, och jag vill lära, har fått lite tips men jag skulle vilja veta vilka böcker du skulle börja med (det finns ju en hlel del sidor på nätet också) men det är inte riktigt samma sak. En bok som jag har förstått att jag skulle beh är Jane Fredlunds bok om gammalt porslin, men set verkar omöjligt, har åndå för mig att jag läst ngnstans att den kommit ut i igen?Va??
Figuriner tycker jag också om, vissa sorter, det tråkiga att många äldre figuriner inte är stämplade eller bara stämplade m en krona o åndå ser jag på nätauktioner att de fr 330-40 talet kan gå för en rel bra slant.
Det är såå mkt jag vill lära, vet bara inte hur jag ska börja, men skulle vara tacksam för bok/häftesråd?Va?Va?Va?Va?Va?Va?
Även branätauktiner,där man kan lära(ljag menar typ olika auktons kammrar)

Tack på förhand!!! Va? Obeslutsam
Loggat
löjtnant
Nykomling
*
Antal inlägg: 4

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 1 April 2010 kl. 15:59:26 »

Snälla visst finns det väl ngn av er som kan vara bussiga o svara, vi ska väl försöka hjälpa varandra, jag hoppas i alla fall att det är ett sånt forum.
Jag är ju dessutom ny, så ett litet svar ??
 Va?
Loggat
Reggis
Juniormedlem
**
Antal inlägg: 51

Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.

Visa profil
« Svara #2 skrivet: 23 Oktober 2010 kl. 12:55:12 »

Börja med bibeln, Pottery and Porcelain av Warren E. Cox. Den är i två volymer men säljs numera som en bok med båda volymerna i. Den skall vara på drygt 1100 sidor, annars har du fått tag på den äldre delade utgåvan.
Loggat
Sidor: [1]
  Skicka ämnet  |  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
| Rauthing
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!