Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/25/115625/antikforum.se/public_html/Sources/Load.php(225) : runtime-created function on line 3 Varför fungerar inte "Visa olästa inlägg..." här - Antikforum
Antikforum
18 Maj 2022 kl. 00:14:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Jag har rensat från spam och någon kan ha mist sitt konto av misstag, beklagar detta. Tills vidare ska nytt konto godkännas av mig för att slippa angreppen, forumet kommer senare att uppdateras till 2.0 som är spamsäkrare/Ada

Startsida   Hjälp Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2
  Skicka ämnet  |  Skriv ut  
Författare mne: Varför fungerar inte "Visa olästa inlägg..." här  (läst 20973 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Sophie
Nykomling
*
Antal inlägg: 28

Visa profil
« skrivet: 21 April 2008 kl. 06:03:52 »

Jag har aldrig sedan sidan startades fått upp ett nytt inlägg när jag klickat på "Visa olästa inlägg..." på detta forum. Då jag gått in under Startsida ser jag att där är nya inlägg så något är galet men vad? Vad tror du Ada, ligger felet i min pc eller i applikationen?
Loggat
ada
Administratör
Fullständig medlem
Antal inlägg: 143

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 21 April 2008 kl. 08:43:29 »

Nedan det jag skrivit i frågan senast på Retroforum, olika faktorer som kan inverka -om det inte är programmet som buggar. Själv har jag sett några inlägg då och då falla mellan stolarna, men ibland är de också inlagda samtidigt som jag är inne i en kategori och då syns det inte att det är oläst då jag ju varit där precis

Citat
Ibland verkar det bugga sig, sen vet man inte om man varit inne på en kategori och det då verkar "läst"  fast man har inlägg kvar, eller om man har råkat klicka på "markera alla som lästa"

("Markera alla ämnen på samtliga tavlor som lästa" syns i mörkblått till höger över listan man får upp när man klickat på "Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök".)

Jag har själv nyligen upptäckt att man kan fånga upp borttappade nya inlägg, där man har raden
"Inga olästa ämnen har tillkommit sedan ditt senaste besök. Klicka här för att visa samtliga olästa ämnen."

Om man faktiskt klickar på "Klicka här för att visa samtliga olästa ämnen." så får man upp de olästa man lämnat bakom sig

Och så finns alternativet att längst ner i forumet klicka på "visa senaste inläggen på forumet" då kommer de i omvänd kronologisk ordning, ganska långt tillbaka

Vi får hålla ögonen på detta helt enkelt
Loggat
Sophie
Nykomling
*

Visa profil
« Svara #2 skrivet: 30 April 2008 kl. 07:12:30 »

Fortfarande samma sak, jag har aldrig ett oläst ämne här. Det är inget allvarligt för mig men jag nämner det för att du Ada kanske vill ha vetskap om det.
Loggat
nisse 8
Nykomling
*
Antal inlägg: 45

Visa profil
« Svara #3 skrivet: 30 April 2008 kl. 08:59:09 »

Det måste vara en inställning du av misstag gjort, jag har inga problem.
Loggat

Jag är sån.
ada
Administratör
Fullständig medlem

Visa profil
« Svara #4 skrivet: 30 April 2008 kl. 10:12:45 »

Nu börjar jag bli fundersam, jag såg ett oläst, men det skulle vara fyra.

Kör ni Internet Explorer eller Firefox?
Loggat
nisse 8
Nykomling
*
Antal inlägg: 45

Visa profil
« Svara #5 skrivet: 30 April 2008 kl. 10:32:00 »

Jag kör Explorer.
Loggat

Jag är sån.
ada
Administratör
Fullständig medlem

Visa profil
« Svara #6 skrivet: 30 April 2008 kl. 12:07:10 »

Jag har forskat i detta nu, på forumtillverkarnas eget forum, någon enstaka användare råkar ut för detta verkar det som på andra forum

Ett test som är värt att göra är att rensa cachen och för att få med vad det heter på svenska och engelska klistrar jag från ett ställe

Citat
Microsoft Internet Explorer 6 och nyare versioner

1. Klicka på menyn Tools/Verktyg och välj Internet Options/Internet-alternativ.

2. Välj därefter funktionen Delete Files/Ta bort filer under Temporary Internet Files/Tillfälliga Internet-filer. Klicka på OK.

3. Välj funktionen Clear History/Rensa Tidigare under History/Tidigare och klicka på OK.

4. Stäng fönstret genom att klicka på knappen OK längst ned och stäng webbläsaren.

("rensa allt" är onödigt då man tappar bort om man vill vara inloggad här och på andra ställen för alltid)

Detta skulle i såfall vara för att själva IE buggar när man har för mycket lagrat i cacheminnet.

Det här som visar när man besökt en länk eller inte, är basic för webbläsaren, samma som visar vilka sidor man besökt på AP (och japp, allt är borta nu när jag har gjort ovanstående procedur själv: När jag kollar AP, ser inga trådar besökta ut nu, tack och lov inte nytt, nytt, nytt på Retroforum, det är inte exakt samma då det räknar från när medlemmen var inne senast men samma princip)

Loggat
ada
Administratör
Fullständig medlem

Visa profil
« Svara #7 skrivet: 30 April 2008 kl. 12:44:08 »

Jag skrev inlägg mot en person på Firefox en par varv, då syntes inte nya i listan, men då jag klickade på markera alla inlägg som lästa (då precis alla inlägg var olästa först), för den nya personen, då verkade det som minnet kunde hantera att det kommit ett nytt inlägg i forumet, och Adas inlägg kom upp i "visa olästa sedan senaste"

Alltså prova inte bara att rensa cache, markera också alla inlägg som lästa en gång, och se sedan om prblemet kvarstår

Längst ner i forumet står också, "Visa senaste inlägg" Den borde vara oförfalskad den listan, då det är den enklaste databasfrågan (visa inläggen sorterat på tid, fallande) Dubbelchecka så allt kommer med i olästa, med hjälp av den listan
Loggat
gitzie
Nykomling
*
Antal inlägg: 17

Visa profil
« Svara #8 skrivet: 30 April 2008 kl. 19:00:07 »

Det funkar inte här heller så du är inte ensam Sophie
Loggat
ada
Administratör
Fullständig medlem

Visa profil
« Svara #9 skrivet: 30 April 2008 kl. 19:44:58 »

Ni kan ju hjälpa till med att säga om ni använder Firefox eller Internet Explorer, om ni har rensat cacheminnet, om ni har klickat på markera alla som lästa och därefter fortfarande inte ser nya inlägg (när de kommer), så kanske man kan lokalisera problemet till slut.
Loggat
Reseda
Nykomling
*
Antal inlägg: 23

Visa profil
« Svara #10 skrivet: 9 Maj 2008 kl. 21:48:05 »

Explorer
Loggat
Sophie
Nykomling
*

Visa profil
« Svara #11 skrivet: 13 Maj 2008 kl. 15:12:02 »

Min browser: IE 6.00 (en bra version utan buggar, den nyare är fortf skit tycker jag men vad ni gör, ta aldrig bort den om ni installerat den, då får ni med otur installera om hela burken).

Oavsett vad jag klickar på, "Visa olästa inlägg...." eller "Klicka här för att visa samtliga olästa...." så händer ingenting. Rensa cachen vill jag inte, den är urviktig för mig. Men jag ska leta mig fram till Antikforums cachar och ta bort dem. Återkommer när jag gjort det. Ska även testa med att "läsa allt" men det gör jag när jag kollat det med cachen.
Loggat
Sophie
Nykomling
*

Visa profil
« Svara #12 skrivet: 13 Maj 2008 kl. 15:27:48 »

Bara en test. Om någon annan har möjlighet att lägga in en snutt här så vore det bra. Bara så jag kan testa vidare.
Loggat
Sophie
Nykomling
*

Visa profil
« Svara #13 skrivet: 13 Maj 2008 kl. 15:35:51 »

Jag börjar fundera om det har med applikationen vs IE 6.0 att göra. Vore intressant att veta vad Nisse och Gitzie har för versioner. Kan förståss även  ha med inställningen av cookies att göra men det borde inte ha det, åtminstone inte för min del.
Loggat
ada
Administratör
Fullständig medlem

Visa profil
« Svara #14 skrivet: 13 Maj 2008 kl. 15:58:38 »

Hur går det med testen?
Loggat
Sidor: [1] 2
  Skicka ämnet  |  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
| Rauthing
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!