Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/25/115625/antikforum.se/public_html/Sources/Load.php(225) : runtime-created function on line 3 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/25/115625/antikforum.se/public_html/Sources/Load.php(225) : runtime-created function on line 3 Tidsepok för spegeln? - Antikforum
Antikforum
2 Oktober 2022 kl. 19:27:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Jag har rensat frÄn spam och nÄgon kan ha mist sitt konto av misstag, beklagar detta. Tills vidare ska nytt konto godkÀnnas av mig för att slippa angreppen, forumet kommer senare att uppdateras till 2.0 som Àr spamsÀkrare/Ada

Startsida   Hjälp Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skicka ämnet  |  Skriv ut  
Författare Ämne: Tidsepok för spegeln?  (läst 3951 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Livagu
Nykomling
*
Antal inlägg: 5

Visa profil
« skrivet: 7 April 2009 kl. 18:51:52 »

Hemma hos min vÀninna hÀnger en stor gammal gammal guldfÀrgad spegel, jÀtte vacker med krussiduller osv. Upptill pÄ spegeln sitter tvÄ fÄglar av nÄgon sort, vÀnda mot varandra. (mÄnga gÄnger ser man ju en rosett pÄ samma vis)

Finns hÀr nÄgon spegelkunnig som kan hÀnvisa till nÄgon tidsepok för detta?
Eller hÀnvisa till nÄgon bra lÀnk gÀllande gamla speglar?

Hoppas ni förstĂ„r nĂ„gorlunda vad jag menar  Tunga  Har tyvĂ€rr ingen bild.

mvh/A
Loggat
ada
Administratör
Fullständig medlem
Antal inlägg: 143

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 12 April 2009 kl. 01:04:25 »

DÄ man inte kan tolka om den Àr bulligt krusidullig eller rak med krusiduligt krön Àr de svÄrt att sÀtta en stil pÄ spegeln, men jag tÀnker ÀndÄ lite pÄ empir nÀr du sÀger tvÄ fÄglar mot varann

Klicka pÄ de olika stilarna, hÀr och dÀr finns en spegel pÄ bild
http://www.drangahuset.se/artiklar/index.htm

Men jag föreslÄr ocksÄ att du googlar pÄ emirespegel, barockspege, rokokospegel, det kan ge dej nÄt om vilken spegeltyp det kan vara.

NÀr DU nu inte har bild till vÄr hjÀlp, fÄr du nog söka en liknande pÄ bild helt enkelt.
Loggat
Sidor: [1]
  Skicka ämnet  |  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
| Rauthing
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!