Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/25/115625/antikforum.se/public_html/Sources/Load.php(225) : runtime-created function on line 3 Fina flaskor - Antikforum
Antikforum
25 September 2023 kl. 01:37:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Jag har rensat frÄn spam och nÄgon kan ha mist sitt konto av misstag, beklagar detta. Tills vidare ska nytt konto godkÀnnas av mig för att slippa angreppen, forumet kommer senare att uppdateras till 2.0 som Àr spamsÀkrare/Ada

Startsida   Hjälp Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skicka ämnet  |  Skriv ut  
Författare Ämne: Fina flaskor  (läst 5060 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Twiggie
Nykomling
*
Antal inlägg: 6

Visa profil
« skrivet: 31 Oktober 2009 kl. 17:36:10 »

Jag har mÀngder av gamla fina glasflaskor i en bod. MÄnga av dem har mer eller mindre intakta etiketter och de flesta har innehÄllit arsenikvatten frÄn Ronneby. NÄgra av dem har innehÄllit "bubbelvatten" och annat skoj ocksÄ av mer harmlös karaktÀr. Finns det nÄgot vÀrde i den hÀr typen av gamla flaskor? Hos mig har de förstÄs sitt sjÀlvklara vÀrde i och med att de Àr roliga och fina Leende (smiley)
UrsÀkta den dÄliga bilden. Jag kanske ska fotografera dem pÄ nytt sÄ att man ser hela flaskorna...

* 21 maj 003.JPG (74.44 KB, 551x634 - visat 813 gånger.)
Loggat
Twiggie
Nykomling
*
Antal inlägg: 6

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 31 Oktober 2009 kl. 17:38:09 »

HÀr Àr en annan Arsenikflaska. Denna har en stÄltrÄd runt halsen med ett litet sigill (i tenn?) Jag vet inte om det hör dit, men det satt dÀr dÄ jag hittade flaskan Leende (smiley)

* 21 maj 001.JPG (51.62 KB, 369x554 - visat 802 gånger.)
Loggat
Sidor: [1]
  Skicka ämnet  |  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
| Rauthing
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!