Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/25/115625/antikforum.se/public_html/Sources/Load.php(225) : runtime-created function on line 3 Varifrån kommer denna tillbringare i grön keramik? - Antikforum
Antikforum
25 September 2023 kl. 01:44:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Jag har rensat från spam och någon kan ha mist sitt konto av misstag, beklagar detta. Tills vidare ska nytt konto godkännas av mig för att slippa angreppen, forumet kommer senare att uppdateras till 2.0 som är spamsäkrare/Ada

Startsida   Hjälp Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skicka ämnet  |  Skriv ut  
Författare Ämne: VarifrÃ¥n kommer denna tillbringare i grön keramik?  (läst 4174 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ekeby
Nykomling
*
Antal inlägg: 2

Visa profil
« skrivet: 11 Augusti 2009 kl. 17:47:42 »

Denna gröna tillbringare/karaff köpte jag nyligen på en loppis. Det syns bara en antydan upptill på denna bild, men den är gul inuti. Stämplarna och numreringen i botten är otydliga. Stämplen är till formen något snarlik Gefles stämpel, tycker jag.

Tacksam för all information! Är den svensk eller utländsk? När ungefär är den gjord?

Björn Östlund

* tillbringare.jpg (44.55 KB, 300x625 - visat 760 gånger.)
Loggat
Reggis
Juniormedlem
**
Antal inlägg: 51

Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 12 Augusti 2009 kl. 19:33:44 »

Jag gissar på England om märket är Gävlelikt men inte Gävle. Kan vara S:t Eriks Lervarufabriker också.
Loggat
ekeby
Nykomling
*
Antal inlägg: 2

Visa profil
« Svara #2 skrivet: 13 Augusti 2009 kl. 19:04:01 »

Hej! Tack för svar! Roligast vore om den var svensk, så klart, men engelsk kan den nog vara. Tid?
Loggat
Sidor: [1]
  Skicka ämnet  |  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
| Rauthing
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!